Міністерство освіти і науки України
Національний університет «Львівська політехніка»
Кафедра АСУ
Методичні вказівкидо виконання лабораторних робіт з дисципліни
Інформаційні технології у видавничій справі
Для студентів бакалаврського рівня
підготовки по спеціальності
«Видавничо-поліграфічна справа» (шифр - 0927)
Лабораторна робота №5
ГРАДІЄНТНА СІТКА
Мета роботи: ознайомитися з основними градієнтної сітки та її застосуванням
Теоретичні відомості
ГРАДІЄНТНА СІТКА В ADOBE ILLUSTRATOR
Векторні редактори, як і виходить з їх назви, призначені в першу чергу для роботи з векторною графікою. І не тільки з векторними об'єктами (про растрові можливості векторної графіки зараз згадувати не будемо — це окрема розмова), оскільки існують ще так звані сіткові об'єкти, створені градієнтною сіткою Gradient Mesh. Відмітної їх межею є те, що кольори, застосовані для забарвлення сіткових об'єктів, можуть плавно перетікати друг у друга в будь-яких напрямах, тоді як звичайна градієнтна заливка в Adobe Illustrator обмежена лінійним і радіальним варіантами. Створивши дуже дрібну сітку і уручну настроюючи колірні відтінки в її окремих областях, можна добитися приголомшливих результатів.
На будь-який об'єкт, створений інструментом Gradient Mesh, накладена сітка, видима тільки при виділенні об'єкту і що складається з окремих осередків, що утворюються в результаті перетину контрольних ліній. У вершинах осередків знаходяться основні і допоміжні вузлові точки, які можна переміщати, міняючи кривизну сітки і відтворюючи тим самим різні колірні переходи. При зафарбовуванню об'єктів з градієнтною сіткою можна створити на будь-якому об'єкті необмежена кількість областей і для кожної встановити свій колір, маніпулюючи кольорами зображення на рівні пікселів.
Потрібно мати на увазі, що сітковий об'єкт по своїй внутрішній структурі принципово відрізняється від векторного об'єкту, і тому йому будуть недоступні багато перетворень, що зокрема пригнічує більшість фільтрів. Внаслідок цього перетворювати векторні об'єкти на сіткові слідує тільки на завершальної стадії їх обробки, після завершення всіх векторних перетворень.
1.1 Створення сіткових об'єктів
Теоретично існує три способи створення сіткових об'єктів: за допомогою інструменту Mesh шляхом створення градієнтної сітки і шляхом перетворення градієнта в градієнтну сітку. Ми стисло розглянемо кожний з них, але спочатку уточнимо один момент — якщо у початкового векторного об'єкту був контур (Stroke) чи/або була присутня заливка градієнтом або текстурою, то вони автоматично зникнуть при створенні сіткового об'єкту, оскільки він не має контурів і не може бути залитий ні текстурою, ні звичайним градієнтом. Виняток становить спосіб, заснований на перетворенні об'єкту з градієнтною заливкою в сітковий.
Природно, відразу ж виникає питання: якщо градієнтна заливка зникає в результаті перетворення векторного об'єкту в сітковий, а сіткові об'єкти створюються якраз ради складної градієнтної заливки, то чи немає тут суперечності? Ніякої суперечності в цьому немає — просто градієнтна заливка у сіткових об'єктів накладається абсолютно іншим способом, ніж у векторних.
1.2 За допомогою інструменту Mesh
Створіть довільний векторний об'єкт (мал. 1), виберіть інструмент Mesh (Сітка) і клацніть ним наприклад, в лівому верхньому кутку об'єкту. Результат може нагадувати мал. 2 — векторний об'єкт перетворився на сітковий з однією основною вузловою точкою і двома контрольними лініями. Подальші клацання по об'єкту інструментом Mesh додаватимуть нові вузлові точки і контрольні лінії.
Мал. 1 Вихідний векторний об’єкт у вигляді багатокутника
Мал. 2 Перетворення векторного в сітковий об’єкт Mesh
1.3 Шляхом створення градієнтної сітки
Створіть довільний векторний об'єкт (мал. 3) і, не знімаючи виділення, відкрийте з меню Object (Об'...